Sidor

2013-08-28

Marknadsdagen


Broscher tillverkade av mig av gamla ljusmanchetter
 och vintagespets :)





Tillsammans med min kompis Lisette tillverkar jag smycken och accessoarer.
Små saker inspirerade av natur, vetenskap, svunna tider, återbruk och vår egen fantasi.











Smycken av oss båda med både nya material och äldre.



Vi har bl.a sålt på Japan-Loppisen förut och det gick väldigt bra!

Men jag ville testa en mindre nischad publik. Så jag bestämde mig för att testa marknad för
första gången.

Så valet föll på hantverksmarknaden, med gratis plats mot att man visade upp sitt hantverk blev kändes det som det inte var hela världen om det inte skulle gå hem.





Jag tog med mig  lite pynt till bordet som skulle upp sen var det dags för att börja sälja - och visa vad man gick för. Med mig hade jag min mor som assistent då Lisette inte kunde komma från jobbet förrän sent på dagen. Jag älskar Wadköpings marknadsstånd! Så fina och gammaldags.


Jag pysslar vid bordet.

Försäljningen gick rätt bra ändå och många barn var framme och försökte lirka föräldrar till att köpa blomsterdiadem, halsband, ringar och armband. Jag blev såklart glad när barnen fick som dom ville ;)

Även lite vuxna köpte smycken. Speciellt mina höstlöv av Worbla, en slags plast, var populära. En söt liten tant frågade till och med "hur jag hade fått bladen sådär hårda?" Så det får man väl ta som en komplimang för sitt måleri?

Sakerna till salu!

Det var en rolig upplevelse och det kan nog hända att jag står på marknad igen, 
den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar