Sidor

2013-06-26

Loppisgalenskap

Idag var sista försäljningsdag innan sommaruppehåll på Bra och begagnat. En bra shoppingdag trodde jag alltså det skulle bli, med halva priset på allt i butiken.

Hohoho.

Dagen börjar med att jag inte kan hitta mitt kortfodral, det ÄR nånstans i lägenheten men ännu inte funnet. Så efter alldeles för långt fruktlöst letande efter det åkte jag och Mamma äntligen iväg, 5-10 min efter öppning kom vi fram... Trodde jag ja, öppnade tydligen tidigare idag och hade varit öppet i två timmar redan..

Alla RIKTIGT bra fynd var självklart sålda, så det fick bli lite småshopping på en ganska ointressant lampa till halltaket, en fin liten tavla med en bild från 20/30 talet (vet inte om den är "gammal på riktigt" dock), och en trådkorg som ska fånga min post.

Vi tog dock en fika innan vi ställde oss i den sjuuuuukt långa kön. (det finns en anledning att jag kallar Bra och Begagnat i Nasta för "Lilla Ullared").



På Bra och Begagnat anslöt även Lisette sig till sällskapet och erbjöd sig att lägga ut för mina fynd sålänge och vi tog en fika.


Efter det drog vi vidare till Erikshjälpen för lite lugnare shopping. Blev lite glad när jag såg att dom hade 50% på lampor och skärmar så passade på att köpa mig en skojig gammal lampa och några lite lätt omatchande skärmar till. (Jag köpte även en par trevliga röda sandaler som jag visar nån annan dag.)

Lampan från Erikshjälpen och tavlan från B&B.

Som avslut på dagen åkte vi hem till en tjej som lagt ut trasmattor på blocket och jag införskaffade en lång en till köksgången. Så på det stora hela var det ändå en rätt bra dag, om jag nu ändå bara kunde hitta kortfodralet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar